Ce face un blogger pe langa blogging?

idee noua la munca

Sa presupunem ca nu castigi bani din blogging. In Romania, cel putin, nu prea ai cum. Deci sa presupunem. Asadar, poate aveti curiozitatea sa stiti ce mai face un blogger pe langa blogging. Va raspund la intrebare cu cel mai simplu exemplu pe care il cunosc: eu. Cunosc personal si alti cativa bloggeri romani, dar e imposibil sa va spun cu exactitate ce face fiecare in timpul nepetrecut pe blog, asa ca ma rezum la a-mi prezenta umila persoana.
Eu ma ocup de SEO (Search Engine Optimization) de vreo 2 ani. Am descoperit prima oara acest termen - ghici cand - acum doi ani, intr-o luna de martie. Am urmat niste cursuri de marketing digital in cadrul Rezistenta Online (am si scris despre acesti oameni frumosi intr-un vechi articol) si recunosc ca SEO m-a interesat cel mai putin cand am citit programul. Dar dintre toate - evideeeent - SEO m-a fascinat cel mai mult odata ce am inceput cursul. A fost prima oara cand am inceput sa lucrez mai mult la acest blog si mi-am dat seama cat de mult imi place. Nu ma intelegeti gresit! SEO e greu. Am simtit-o pe pielea mea. Si cand am citit articolul asta despre „Sapte lucruri pe care mi-as fi dorit sa mi le spuna cineva cand eram incepator in SEO”, jur ca am plans, pentru ca e atat de relatable. Cu toate astea, am simtit ca este o meserie din care imi doresc sa imi fac o cariera. Si cred ca s-a intamplat. Si acum evoluez.
Inainte sa imi gasesc locul de munca unde sunt si in prezent (in luna mai fac un aaaaan - ura mie -), trebuie sa recunosc ca nimeni nu m-a sustinut.
„Ce dracu e SEO?”
„La ce-ti trebuie?”
„Nu faci nimic cu asta!”
„Trebuie sa faci call center, ai nevoie de o baza!”
„N-o sa reusesti niciodata in Romania sa iti gasesti loc de munca fix pe ce vrei tu!”
etc. etc. etc.
Astea chiar sunt citate. Dar, ghici ce? Nu m-am dus la call center, mi-am facut singura baza, am studiat al dracului de mult si mi-am si gasit ca prim loc de munca exact ce mi-am dorit.
Beat that.
Se poate spune ca sunt incapatanata. Eu imi spun ambitioasa.
Trecand peste partea de „eu, eu, eu”, cred ca va sunt datoare sa va spun cu ce se ocupa SEO. Sau, pe scurt, ce fac eu toata ziua la job. Pai, Search Engine Optimization e cam... ce spune din denumire. Noi (expertii - pfoa) optimizam site-urile de pe internetul asta world wide cat sa fie analizate, indexate si clasificate de algoritmii motoarelor de cautare, in speta Google, Yahoo, Bing, Yandex etc. Daca vorbim de AdWords si social media, deja e vorba despre SEM (Search Engine Marketing), care inglobeaza SEO si PPC (pay per click, pentru reclamele pe care le vedeti voi cu Ad cand cautati ciorapi roz cu picatele in casuta de Search de la Google sau cand intrati pe un site si are cateva - uneori prea multe - bannere in toate colturile paginii), plus toata gama de retele sociale (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter etc.) si tot ce inseamna video ads (Youtube, de exemplu). Sper ca n-am ratat nimic.
Daca as incepe sa povestesc in detaliu SEO, m-ati injura, pentru ca e destul de tehnic. De fapt, e foarte tehnic. Dar imi place (desi e incredibil de ironic avand in vedere ca am facut filologie toata viata).
Daca imi fac meseria bine, sefii si colegii mei pot raspunde foarte sincer. Ce cred eu? Mereu e loc de mai bine. Pentru ca SEO evolueaza odata cu lumea. Si asta iubesc cel mai mult. Unde ma vad peste cinci ani? (Urasc intrebarea asta.) Intelegand piata online, consumatorul - regele nostru. Cum altfel sa faci un marketing online de calitate?
Ma vad departe. Si fericita.
Toodles.

Comentarii

Postări populare